Wednesday 5 October 2011

Mimpi Di Kala Malam

Semenjak beberapa minggu ni aku sering bermimpi perkara yang sama. Mula - mula mimpi tengah dukung dua budak kembar yang dah nak tidur. Kemudian mimpi tengah kejar seorang budak sambil dukung seorang lagi budak. Dan begitulah corak mimpinya.

Budak - budak yang aku dok dukung itu tidak lain tidak bukan Idris, Hasan, dan Husin bin Haznizul; anak - anak Maulana (Ustaz) Zul dan Kak Filah.

Akhir Ramadhan baru - baru ini mereka sekeluarga pulang ke Malaysia setelah Kak Filah tamat pengajian PhD.

Bukan satu perkara yang menghairankan bagi aku dok mimpi pasal tiga orang budak tu. Walaupun Hasan dan Husin aku tak lama sangat dok bermain - main dengan mereka, tetapi Idris aku dah dok jaga, kejar sepanjang 2 tahun aku berada kat Melbourne. Satu - satunya budak kecik kat Melbourne yang aku tak teragak - agak nak sambar kalau nampak dari jauh. Anak orang lain aku segan sikit.

Anyhow, I've had a good time tending to Idris for the past two years and the twins during the last weeks of their stay in Melbourne

No comments: