Sunday 22 March 2009

Jenis - jenis batuk

Apabila seseorang itu terbatuk - batuk, itu tandanya kesihatan mereka sedang terjejas. Dan apabila seseorang itu menyedari mereka terjejas dari sudut kesihatan, dia akan bertindakbalas mengikut keadaannya:

Batuk pelajar/mahasiswa
"Uhuk uhuk uhuk!!!"

"Mintak - mintaklah bertahan sampai esok. Boleh aku ponteng sekolah/kuliah..."

Batuk orang miskin
"Uhuk uhuk uhuk!!!"

"Harap - harap aku tak kena tahan kat wad. Tak mampu aku. Anak isteri aku..."

Batuk orang kaya
"Uhuk uhuk uhuk!!!"

(Sambil melihat keluar tingkap)

"Hai...berkilat sungguh kereta aku. Sempat ke aku nak khatam buku panduan tu? Sempat ke aku nak explore kereta aku tu? Tak cukup 1000km lagi, tak boleh drift."

(Berjalan kembali ke meja sambil melihat kertas - kertas di atasnya)

"Hai, petang ni nak jumpa Tan Sri kat Golf Club. Malam esok nak ke New York bincang kontrak dengan Dato'. UHUK UHUK!!! Aiii...apasal lah sakit datang time - time nih? Tak boleh ke datang time Datin tengah membebel???"

Batuk orang beriman
"Uhuk uhuk uhuk!!!"

"Kifarah dosa - dosaku yang lalu...Ya Allah, janganlah matikanku melainkan dalam iman..."

Jenis mana satukah batuk anda?

Fikir - fikirkan...

No comments: