Friday 10 October 2008

Aku kena TAG oleh opah kebayan

(Barangsiapa diarahkan aku buka 'artikel' ini, wajib jawab kesemua soalan ini, pastu tampallah di mana - mana; Frenster, blog, MySpace, Hi5 dll.. Pastu kan...kan...kan...TAG lah kat orang lain.wahahahaha)

Suatu malam yang hening, aku didatangi oleh seorang Opah Kebayan, yang suruh aku masuk portal beliau...tau - tau aku dah kena TAG dek orang tua tuu...apalah nasib diriku...iskh...iskh...


1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
Ugama aku, kereta Proton UK aku (bukan milik aku...amanah bapak aku), internet, laptop, handphone (ye ke? berdering sminggu sekali aje...)

2. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?
Petrol Unleaded tangki penuh kat stesen minyak Esso

3. Di manakah tempat impian perkahwinan kamu?
Kalau aku ada rezeki kahwin nanti, aku bagitau.

4. Berapa lama anda rasa hubungan kamu berkekalan?
til' death do us part...itupun HANYA HUBUNGAN YANG DIREDHAI ALLAH.

5. Adakah anda di lamun cinta?
Kot ada pun, cinta keparat. Ustaz aku ajar, melainkan cinta kepada-Nya, tiada cinta sehingga selepas perkahwinan...iskh...pehal aku jiwang ni? Semua opah kebayan punya pasal, TAG kat aku...ngeeeeee

6. Di manakah restoran terakhir kamu makan malam?
Kali terakhir makan malam kat restoran, sebelum puasa kemarin...hmmm...mana ek? Ahhhh...Pizza Hut Seberang Perai, ngan sepupu yang masa tu baru kuar wad hospital, seminggu sebelum pilihanraya Permatang Pauh...dah lama tu, yob!!!

7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?
Reader's Digest

8. Apakah nama penuh kamu?
Cari nombor pasport aku, pastu bawak ke Kedutaan Australia, mintak salinan visa yang diorang keluarkan kat aku tahun lepas...hehehehe...

9. Kamu lebih senang dengan mak atau ayah?
Dua - dua sama aje...

10. Namakan seseorang yang kamu ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup anda?
Entah lee...kalau ada tu, ada lah. Kalau idak, idak lee...


11. Christina atau Britney?
Cisss!!! Vamoose with 'ya!!!

12. Adakah kamu mencuci pakaian anda sendiri?
Yes. Sendiri basuh, jemur, lipat, seterika. Tak bagi orang lain usik, dijamin al-ghuyub (lesap)...

13. Tempat yang paling seronok kamu mahu pegi?
HARAMAIN (the two holy cities of Madinah and Makkah...tenang beb), Australia, United Kingdom

14. Pelukan atau ciuman?
Dah kahwin esok, baru aku jawab...hehehe

15. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu.
♥ Nama dia Nurul Imma binti Mansor
♥ Salah seorang sahabat baik aku sewaktu di Shah Alam
♥ Ada blog...temanya pokok cokiaq yang dah mati, mampos, K.O.
♥ Tegas, berani menyatakan yang hak...tapi...kena jentik sikit...menangis 40 malam
♥ Opah angkat aku...hahaha

16. 8 perkara yang amat saya gilai
♥ Memandu
♥ Mengembara ke bumi asing
♥ Kerja - kerja teknikal (repair kereta khususnya)
♥ Tempoyak
♥ Balik kampung...bukan rumah yang kat KL, tapi rumah opah aku nun di Kuala Kangsar
♥ Menulis/menaip
♥ Merenung...cehh...sentimental pulak bunyinya...


17. 8 perkataan yang sering di ucapkan
♥ Salam
♥ ceroi
♥ hampeh
♥ ate
♥ Allahuakbar
♥ deme
♥ kome
♥ meronyeh

18. 8 buah buku yang paling terbaru dibaca.
♥ Ujang; Majalah Lawak Antarabangsa
♥ Doraemon
♥ Crayon Shin Chan
♥ PROTON - Repair & Service Manual
♥ Digital Fundamentals
♥ Translation of the Holy Quran in English
♥ The Complete Sherlock Holmes Collection (800+ muka surat, beli kat England lamaaa dulu)
♥ World War II - The Untold Story

19. 8 lagu yang saya boleh dengar berulang kali.
♥ The Boxer (Simon & Garfunkel)
♥ The Sounds of Silence (Simon & Garfunkel)
♥ Kehidupan (Intem feat. Nazrey Johani)
♥ What a Wonderful World (Engelbert Humperdinck)
♥ Ramblin' Rose (Nat King Cole)
♥ HELP! (Beatles)
♥ Why Are The Drums So Silent (Dawud Wharnsby Ali)
♥ Allah Knows (Zain Bhikha & Dawud Wharnsby Ali)

19. 8 perkara yang saya pelajari tahun lalu
♥ Apabila menjadi ketua bagi sesebuah komuniti, amat penting untuk mengetahui dan memahami komuniti tersebut agar segala kerja dapat berjalan dengan lancar
♥ Setiap orang berbeza ciri - ciri mereka. Pelajarinya, dan gunakannya untuk berkomunikasi dengan mereka
♥ Gagal bukan bermakna kalah, tetapi belum tiba masanya untuk menang
♥ Senantiasa tabah dan sabar menghadapi kerenah sahabat - sahabat kita
You never know what you had til' you lost it
♥ Jangan berlakon menjadi sesuatu yang sememangnya bukan diri kita. Be yourself
♥ Singgah Restoran Hameediyah setiap kali pergi ke Georgetown
♥ No pain no gain

20. Mari mengetag 8 orang lain.
Hmmm...

i) Imma (pedulik apa kalau dia dah kena. Buat lagi sekali! hahaha)
ii) Syafeeq (Moslem-Scholar)
iii) Geng - geng Penang aku...wahahahaha!!!
iv) Orang - orang lain yang terkena

No comments: