Monday 6 October 2008

Kronologi 28-29 Ramadhan di Bandar di-Raja negeri Perak (episod 1)

EPISOD 1: 28 RAMADHAN

28 Ramadhan: Maka selesailah solat tarawikh di Masjid Ridzwaniah, yang disusuli dengan tazkirah oleh ustaz Zulkifli...ke...Tarmizi??? Entah, lupa aku. Oleh kerana malam masih muda, maka aku melencong masuk ke pekan Kuala. Kebetulan, kamera aku selalu simpan bawah kerusi dalam kereta, jadi apa lagi? Hentam sajalah. Inilah suasana Kuala Kangsar menjelang hujung Ramadhan:


Hehehe...saje je...baru basuh kereta petang tadi




Jambatan Sultan Abdul Jalil...pandangan dari jeti bot di Lembah



Rumah Rehat / Bukit Kerajaan...pandangan dari jeti bot




Suasana di Lembah; berderet - deret gerai jual kuih raya




Aku tak tau apa dibelinya. Tapi apa yang aku tahu, selagi mana dia tak habis angkut barang ke dalam kereta, selagi tu aku tak boleh jalan...


Berhampiran dengan pasaraya The Store (dulu namanya Fajar)



Di persimpangan (bulatan) jalan...nak tau tak? Aku cukup suka ambil gambar papan tanda lalulintas. Entah kenapa...



Menara Jam (atau ikut sebutan orang tempatan; "Jam Besor")



Suasana pasar di waktu malam...

Teman pun meniaga rempah, yob...



HAAH!!! Inilah yang aku dok cari sepanjang malam; anak - anak muda berkeliaran di kala malam. Kat sebelah sana, ada ayang ngan aling dok berguru senda...tapi tak berani ambik dekat - dekat...ni pun ambik dari tingkat atas bangunan pasar.



EPISOD 2: 29 RAMADHAN akan menyusul tak lama lagi...

No comments: